diumenge, 26 de febrer del 2012

Strudle de poma



Hola, com va tot? Jo aquest cap de setmana estic especialment contenta!!!! I és que m'han donat la molt bona notícia que una amiga que està malalteta, es troba millor!!! Ànims guapa!!!! I totes les bones notícies es mereixen una celebració. I les bones celebracions es fan a taula. Així que m'he decidit a fer un postre que tenia a la llista des de feia moooooooolt de temps. Si no m'equivoco, és un postre originalment austríac, però que s'ha anat extenent arreu. I es fa amb pasta filo. Però crec, que fet amb pasta de full també quedaria bé. També existeix la versió salada. La primera vegada que vaig sentir a parlar d'aquest postre va ser en un karakia. Per a qui no l'hagueu vist mai, és un programa que està molt bé i que ara s'emet els diumenges a la nit al canal 33. Des de llavors, el tenia pendent. I és que a mi totes les postres que portin poma, segur que m'agraden!!!!


Anem amb la recepta.


Ingredients
1 paquet de pasta filo
mantega
2 pomes grogues
1 grapat de panses
1 grapat de nous
1 xorret de rom
80 grams de sucre moreno
el suc de mitja llimona

Elaboració
Preescalfeu el forn a 180º. Peleu les pomes i talleu-les a daus petits. Poseu-les en un bol. Afegiu a les pomes, el sucre, les panses, les nous, el suc de la llimona i el xorret de rom. Remeneu tot bé amb l'ajuda de dues culleres.
D'altra banda escalfeu mantega al microones fins que sigui desfeta. Obriu el paquet de pasta filo, i separeu-ne les fulles. Veureu que en un paquet de 250 gr venen aproximadament 10 fulles. Jo n'he fet servir 6 o 7. Separeu-les i unteu amb un pinzell de mantega les fulles. No cal que ho feu a totes les fulles, cada 2 fulles o així serà suficient. La pasta filo es trenca molt fàcilment, ja que al ser tant fina se seca. Posar-li mantega és una forma de fer-la flexible i així poder manipular-la. 
Poseu el farcit a sobre de la pasta filo a la part central. Deixeu les puntes lliures. Doblegueu la pasta dels costats cap a dintre, i plegueu verticalment la massa fins a formar un paquet. Podeu pintar amb una mica més de mantega just a la unió per a que quedi més ben sellat. doneu-hi la volta, de tal manera que la unió quedi a sota i poseu al forn. 
Haurà d'estar al forn uns 25 minuts. Veureu que queda torradet, però per dintre està molt melòs, ja que la poma queda com una confitura.

Fins aviat!!!!!

Laura

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...