dimecres, 2 de novembre del 2011

Pa de motlle



Hola a tots,

Sempre m'ha fet il·lusió fer pa a casa. A vosaltres no? A la meva germana Sandra també. De fet ella sempre ha volgut comprar-se una panificadora, però el problema, com sempre és el lloc a la cuina... 
El pa és un aliment molt saludable, i una part molt important de la nostra dieta. A la piràmide alimentària els cereals ocupen la parcel·la més gran,  i n'hauríem de consumir 3 racions al dia ( a no ser que tinguem alguna patologia que ens ho impedeixi).
Com sempre també, tot el que fem a casa, sempre és més bo que si és industrial. I a més li has de sumar l'orgull d'haver-lo fet tu es clar. 
La qüestió, és que fa un temps vaig descobrir webos fritos. És un bloc de cuina que a mi personalment m'agrada molt, i en el que hi ha un apartat dedicat exclusivament al pa. Hi ha moltes receptes, i tal com estan explicades, fan que et sigui molt fàcil de fer. No cal tenir panificadora, ni res per l'estil. A més, per als que tingueu thermomix ( com és el meu cas), teniu la mateixa recepta adaptada. Últimament també estàn introduint vídeos, per a fer-ho encara més fàcil. Jo he fet pa normal, pa d'hamburguesa ( ja us l'ensenyaré un altre dia per que de veritat val la pena - impressionant) i en aquest cas, el que us ensenyo que és pa de motlle. Us ben asseguro, que està realment bo, i és molt fàcil de fer. Ells diuen al bloc, que el pa enganxa... ja us contaré. Animeu-vos a provar-lo, de veritat, us agradarà. En concret aquesta recepta la podeu trobar aquí.
Jo l'únic que vaig fer, es variar les mides dels ingredients proporcionalment al motlle que tenia. Ells fan servir un motlle especial de mides 30x10x10. Jo ho vaig fer amb un motlle de silicona dels de plum cake o flam i ho vaig tapar per a coure amb paper de plata. Les mides del meu motlle són 25x10x7. Les quantitats dels ingredients que jo vaig utilitzar són: 

400 gr de farina de força
16 gr de llevat fresc
40 gr de llet sencera
1,6 culleradetes de sal
1,6 cullerades de mel
240 gr de aigua

Per la resta, tot igual.

Espero que us hagi agradat la recomanació. 

Bona nit!!!!!!

Laura

PD: Crec que és millor fer-ho amb un motlle també de plum cake, però d'alumini. Després ho podeu tapar igualment amb paper d'alumini.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...