dilluns, 24 d’octubre del 2011

Arròs amb ceps i botifarra negra


                       


Ja fa dies vaig comprar ceps d'aquests que venen secs. Els tenia al rebost i no sabia ben bé el que havia de fer amb ells. Quina casualitat, que una revista de cuina que vaig comprar l'altre dia, estava dedicada als ceps. I allà vaig trobar aquesta recepta. És una recepta ben senzilla i amb el canvi de temps que ha fet, la veritat és que ve de gust. 
El cep és un bolet molt preuat a la cuina. És molt gustós i aromàtic. Jo he fet alguna petita modificació, ja que a la recepta original afegia eriçons de mar pel damunt una vegada acabat el plat. I a més, jo he substituit el caldo de carn, per un caldo de verdures ( m'ha semblat que la botifarra i el cep ja eren prou potents de gust).  El Xavier ( el meu marit) i jo no hem deixat ni un gra d'arròs al plat.

Ingredients ( 2 persones)
1 ceba
1 botifarra negra
200 gr de arròs
1/2 litre de caldo de verdures aproximadament
200 gr de ceps de temporada / 75 gr de ceps secs
sal i oli

Elaboració
Piqueu la ceba ben petita i daureu-la en una cassola amb un raig d'oli fins que sigui transparent. Arribat aquest punt afegiu els ceps. En el meu cas, i com que eren ceps secs, els he posat a hidratar en un bol en aigua aquest matí quan m'he aixecat. Abans de posar-los a la paella, els he rentat bé, i els he assecat amb un paper absorbent, per a treure l'excés d'aigua. Una vegada hidratats, veureu que augmenten bastant de volum.
Al cap de 2 minuts d'afegir els ceps, tireu la botifarra negra tallada a daus, i daureu uns 5 minuts.
Afegiu l'arròs, i doneu-hi unes quantes voltes. Aneu tirant caldo calent a cullerades, i afegiu més caldo quan se l'hagi begut. Repetiu l'operació fins que l'arròs sigui cuit. Penseu que l'arròs tardarà aproximadament ( depenent de la varietat) uns 18 minuts en coure. Rectifiqueu de sal a mitja cocció.
Deixeu reposar un parell de minuts i emplateu. Si us ve de gust podeu afegir una mica de cibulet o julivert picat per damunt.

Espero que us agradi.

Una última cosa, en el temps de l'any en què ens trobem, i a les nostres terres tot just acaben de segar l'arròs. Al Delta de l'Ebre tenim un arròs de molt bona qualitat i molt apreciat dins de la gastronomia. En especial a Amposta, se celebren en aquestes dates les jornades gastronòmiques dedicades a l'arròs. Els restaurants elaboren menús especials. Us deixo un link amb el fulletó per si és del vostre interès.

Adeu!!!!!

Laura

2 comentaris:

  1. T'asseguro que si em poses aquest arròs a taula jo tampoc en deixaria ni un gra, té una pinta impressionant!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. La veritat és que és un plat molt d'hivern i deliciós!!!! Gràcies!!!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...